3
VoLTE og WiFi calling

1. Teahes
    Froyo Jan 19, 2021

Teahes , via OnePlus 7 Pro , Jan 19, 2021 :
    Så tilføjede Telmore disse modeller til deres VoLTE og WiFi opkald kompatibel enheder.
    OnePlus
    OnePlus 7
    OnePlus 7 Pro
    OnePlus 8
    OnePlus 8 Pro

Dog endnu ikke haft held til og få det til og virke endnu, og support fra Telmore er lidt tung og kommunikere med(til en start vidste han/hun ikke de var tilføjet og bemærkede ikke at det faktisk var det jeg havde skrevet til dem)..

Nogen med mere held end mig til og få det til og virke?

Jeg har en Oneplus 7 Pro.

Mark Falsing likes this.
  2. kaihp
    Jelly Bean Jan 20, 2021

kaihp , Jan 20, 2021 :
    @Teahes hvilken OxygenOS version har du på telefonen? Så vidt jeg husker skulle jeg op på OOS v10 for at få VoLTE til at virke, og åp OOS v11 for at få 5G og ViWiFi til at virke.

For at få VoWiFi ikonet til at blive vist, skulle jeg ind i Settings > Wi-Fi & Network > SIM & Network > SIM 1 (Telmore) > og så slå Wi-Fi Calling til, samt vælge Calling preference = Call over Wi-Fi.

Jeg prøvede lige på 11.0.3.3 og nu kan jeg ikke få VoWiFI ikonet frem længere. Hmmm.

3. Teahes
    Froyo Jan 21, 2021

Teahes , via OnePlus 7 Pro , Jan 21, 2021 :
    10.0.10
    Dog fået svar fra Telmore nu at det er en fejl på deres liste over kompatibel enheder. 7 og 7 Pro er ikke understøttet.. jeg har også fået en penge retur i kompensation. Håber så lidt det kommer til og virke med v11..
    8 og 8 Pro skulle være understøttet. har du ikke en 8 eller 8 Pro?
    Jeg har skulle bruge logkit funktion switch for at forsøge at tænde for WiFi opkald og VoLTE.. dog uden held..

4. kaihp
    Jelly Bean Jan 21, 2021

kaihp , Jan 21, 2021 :
    OP8, non-pro.

5. Teahes
    Froyo Jan 22, 2021

6. Teahes
    Froyo Mar 1, 2021

7. Teahes
    Froyo Mar 29, 2021

Teahes , via OnePlus 7 Pro , Mar 29, 2021 :
    Landet på Android 11 nu.. og muligheden for at tænde for volte og WiFi opkald er der uden brug af sysswitch. Dog stadig ingen ikoner om det er aktiv i top baren.. Nogen med tricks i ærmet? Er ved Telmore (TDC net).

8. kaihp
    Jelly Bean Mar 31, 2021

kaihp , Mar 31, 2021 :
    På min OP8, skal den være forbundet til WiFi og VoWiFi slået til for at vise WoWiFi ikonet - samme med VoLTE.
    Under Settings > Display > Status Bar > Icon Manager skal VoWiFi & VoLTE være slået til.

Nåja, du skal nok også have "Calling preference" sat til VoWiFi.

Jeg er på Telmore også

9. Renéms
    Cupcake Apr 1, 2021

Renéms , Apr 1, 2021 :
    Jeg sidder på en 7t og alt dette slået til. Stadig ingen ikoner. Sidder også på ver. 11

10. kaihp
    Jelly Bean Apr 1, 2021

kaihp , Apr 1, 2021 :
    Med 5G skal telefonens firmware være godkendt/opdateret til udbyderen, jeg lurer på om der er noget tilsvarende med VoWiFi? Evt at der er nogle særlige porte i din router som skal være åben for at det virker *undrende ikon*

Uanset, så skal du måske være glad for at VoWiFi ikke dukker op, for jeg har lige her i dag oplevet på min OP8 11.0.5.5, at 5 opkald til/fra en kammerat ikke virkede med VoWiFi. I det øjeblik jeg kom væk fra mit hjemme-WiFi, så gik opkaldet igennem.

G1600276712933 likes this.
  11. Renéms
    Cupcake Apr 2, 2021

Renéms , Apr 2, 2021 :
    Det er bare vildt. På selv samme tlf (7t), havde jeg ingen problemer hos CBB som bekendt kører på TT master. Undrer mig bare da TDC koncernen jo sælger OnePlus tlf. Men fedt du vender tilbage med data. Utroligt der ikke bliver gjort mere hos DK's største udbyder.