17
[Submitted to Jira] when lost 4G, we need to switch to airplane mode to get back 4G

1. John27 Froyo Jun 20, 2018

John27, Jun 20, 2018 :
    This bug report give suite to the last bug reported by @VOAO.CO on this topic : https://forums.oneplus.com/threads/band-selection-not-working-properly-brute-force-3g.837823/
    This new firmware 5.1.8 version authorise now to catch 4G network. It's a good progress. Now the problem is when we lost 4G, by calling for example or swith by roaming on Orange France when we don't catch Free mobile, the mobile stay only in 3G.
    The only solution reported by lots of users is to switch to airplane mode.

2. Golgoth Froyo Jun 20, 2018

Golgoth, Jun 20, 2018 :
    copy/paste of my last post on the first bug report:

I got OP6, it has last update (with wipe cache done).
    My phone provider is Free (France).
    My previous phone was a Moto X Play. At home, with this phone, I got 3G/H+ inside the house and 4G outside.
    With OP6 and its last update (5.1.8), I always have the same behavior:
    1. When I'm outside -> 3G/H+
    2. If I activate airplane mode outside -> 4G (yeah!)
    3. If I go back inside -> 3G/H+
    4. If I go outside -> 3G/H+ even if I wait several minutes. Airplane mode is the only way to get back 4G.

yy37227, VOAO.CO and John27 like this.
  3. jclaudetot06 Cupcake Jun 20, 2018

jclaudetot06, Jun 20, 2018 :
    fausse joie.malgre maj 5,1,8.perte de 4g.obliger de faire manuellement avec mode avion.allumer mode avion.attendre qu il s allumé et éteindre ensuite.miracle 4 g reviens.mais la question est ,?combien de fois ça va fonctionner ???ha j oublié opérateur free mobile.avec op5 jamais aucun souci d accroché automatique 4g avec la même puce.

F_Benjamin_Dubas_hosX likes this.
  4. Neptu42 Cupcake Jun 20, 2018

Neptu42, Jun 20, 2018 :
    Same problem for me...

5. jclaudetot06 Cupcake Jun 20, 2018

jclaudetot06, Jun 20, 2018 :
    petit espoir pour la récupération automatique 4g chez moi,sans me déplacer.apres un appel reçu ou émis.pas besoin de manipulation mode avion sur slot 2 sim,pour le instant ça fonctionne quand je reste chez moi.reste à voir quand je vais me déplacer si il récupère auto la 4g ou bien va falloir le faire manuellement comme sur slot 1 sim.operateur Free.

6. tauka Cupcake Jun 20, 2018

tauka, Jun 20, 2018 :
    I also have this problem.
    But I noticed its occurrence with two sim cards on the priority card. The No. 2 card works without any problem with 4G.
    Everything works much better while there is only one SIM card in the phone.
    Play network Poland

7. Jp lenot Cupcake Jun 20, 2018

Jp lenot, Jun 20, 2018 :
    same probkem with my brand new op6.connection to free 4g happens but when lost (lift,parking or soever) my op6 keeps in h++ and a long time is needed before going back to 4g.sometimes hours.everything was ok on op5. on the other sip that is orange there are no problems at all.

8. nirgale KitKat Senior Moderator Jun 20, 2018

9. Ulti89 Donut Jun 20, 2018

Ulti89, Jun 20, 2018 :
    Pareil pour moi depuis hier matin la 4G Free (sim slot2) reste bien même après un trajet ou un appel en 3G elle revient dans la seconde en 4G après l'appel terminé.
    Mais bon maintenant peut importe, car j'ai résilié Free depuis le 14 Juin et la j’attend la portabilité de mon numéro pour demain sur mon nouveau opérateur, dont la carte sim et déjà installé sur le slot1 mais qui est désactiver jusqu’à la heure de la portabilité.
    Dommage car Free était pas mal dans ma région.
    Version 5.1.8

Edit: En type de réseau préféré quand je passe en 2G/3G et je repasse en 2G/3G/4G, la 4G Free ne revient pas, obligé de passé en mode avion pour que cela revienne en 4G
    Problème toujours la !

Last edited: Jun 20, 2018

10. VOAO.CO Gingerbread Jun 20, 2018

VOAO.CO, Jun 20, 2018 :
    Yes, @Celia C haved shared my last repport to the devs:
    If you want to see it, click here: https://pastebin.com/ShajjTq2 + video

I hope OnePlus gonna solve this bug very soon and to have the next pre-update of 5.1.9 soon asap to study fixes and possible persistent bugs :)

Have a good day,
    Max.

11. alexandre2801 Eclair Jun 20, 2018

VOAO.CO likes this.
  12. jclaudetot06 Cupcake Jun 21, 2018

jclaudetot06, Jun 21, 2018 :
    bonjour.voila le résultat.probleme de 4g persiste même sur slot 2sim après déplacement.il ne reviens pas automatiquement.il faut aussi par la minupulation mode avion.et ça revient.du cou va falloir attendre les prochaines maj pour régler ça avec opérateur free .

13. gdirson Eclair Jun 21, 2018

gdirson, Jun 21, 2018 :
    hi all,
    me and plenty of other users (as you can read from the original thread) experienced the same problem of losing 4G and catching it back only after turning on and off the airplane mode.
    personally, I've experienced this with OP5 as well.
    @Celia C: is there any chance that Dev teams are working on this already, being given all the individual reports made?
    thank you for taking a minute to reply to all of us.

arunnene2 likes this.
  14. yy37227 Cupcake Jun 21, 2018

yy37227, Jun 21, 2018 :
    Toujours le même problème sur la 4g free mobile malgré la mise à jour
    Still the same problem on the 4g free mobile despite the update

15. F_Benjamin_Dubas_hosX Donut Jun 21, 2018

F_Benjamin_Dubas_hosX, Jun 21, 2018 :
    Bonjour
    Dans la même situation que toi.....quand est ce que cela va fonctionner ça fait un moment suq ça dure....

16. Huigiebaby Froyo Jun 21, 2018

Huigiebaby, Jun 21, 2018 :
    In Greece my GF with her s9+ has 4G and I'm looking at a small E, we are 1 meter apart...

17. John27 Froyo Jun 21, 2018

John27, Jun 21, 2018 :
    Logs are now send to dev team for analyse. I'll inform you here when i've some news (good or bad :p)

18. jclaudetot06 Cupcake Jun 21, 2018

jclaudetot06, Jun 21, 2018 :
    rebonjour.comme je le ai dit ce matin .après un trajet à mon travail.j ai perdu la 4g.je l ai réactive via le mode avion.de retour ce soir à mon domicile la 4g est reste connecte.en gros c est au petit bonheur la chance.je suis sur slot 2 avec sim free.encore une chose j ai ma puce depuis au moins 4ou 5ans.si j en commande une neuve.est ce que peut éventuellement régler ce problème d accroché .quelqu un a t il deja fait l essai???

19. John27 Froyo Jun 21, 2018

John27, Jun 21, 2018 :
    Aucune chance. J'ai testé avec celle de mon beau père commandé il y a un mois de cela, sans aucun changement. L'application mobileconfig sur le play store permet si besoin de faire une mise à jour de la carte sim Free. La mienne est également à jour et le problème est bien là. J'ai confiance aux devs. On devrait avoir des nouvelles d'ici le début de semaine prochaine.

No way. I tested with the one of my stepfather ordered a month ago, without any change. The mobileconfig application on the play store allows you to update the Free sim card if necessary. Mine is also up to date and the problem is there. I trust the devs. We should have news by the beginning of next Week.

20. F_Benjamin_Dubas_hosX Donut Jun 21, 2018

F_Benjamin_Dubas_hosX, Jun 21, 2018 :
    Bonjour j'ai une nouvelle SIM et pour moi le beug est toujours présent....perte de la 4G et du réseau internet sans jamais les retrouver....