0
Xiaomi Mi Band

1. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich May 26, 2015

Evoluxione , May 26, 2015 :
    Tilasin tuollaisen kapistuksen halvalla kiinasta(köhDXköh) pääasiassa sen takia että tuolla voi seurata unta. Toinen syy oli että tuo on järjettömän halpa(alle 20€).

Ajatuksena oli että postailen tänne kuvia ja kokemuksia kunhan tuon käsiini saan.

Jos muilla löytyy kyseinen palikka niin laittakaa ihmeessä kuvia ja kokemuksia tänne. Ja jos on jotain vinkkejä yms käyttöön liittyviä asioita niin itse ainakin kuuluisin niistä mielelläni :)

2. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich May 26, 2015

MoeLester likes this.
  3. ArdeXxX
    Ice Cream Sandwich May 28, 2015

ArdeXxX , May 28, 2015 :
    Joo, 18 eurolla lähtis tuleen. Kai tarvii itekin tehdä Sulo Vilénit ja Ostaa Kun Halvalla Saa™ :D

Evoluxione likes this.
  4. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich Jun 9, 2015

Evoluxione , Jun 9, 2015 :
    Kirjoitusasu ja järjestys on mitä on kun tämän keskellä yötä rustaan.

Paketti saapui minulle maanantaina eli toimitus kesti n.1,5 viikkoa joka on nopea kiinan aikataululla.

Itse laite on ollut käytössä nyt reilu vuorokauden ja olen erittäin tyytyväinen. Akkukesto on ekalla latauksella jo uskomaton(3% n. 36h kovalla käytöllä).

Unen seuranta toimii yhden yön perusteella hyvin. Herätystä en vielä päässyt kokemaa kun sössin ajan kanssa. Herätyskellona käytettäessä laite vaatii yhteyden puhelimeen.

Bluetooth ei myöskään kuluta akkua puhelimen päässä eli voi huoletta olla kytkettynä jatkuvasti.

Värinä puhelun saapuessa on erittäin kätevä koska sitä ei voi olla huomaamatta.

Laite on huomaamaton pitää ja tämän kanssa voi ongelmitta nukkua. Itse pidän tätä myös tyylikkäänä laadukkaiden materiaalien vuoksi.

Valitettavasti kun kyseessä on ranneke niin askelma laskuri ei ole kovin tarkka. Ottaa suhteellisen helposti virhe askeleita esim. käden heilautuksista tai tärähdyksestä.

Sovellus on riittävä toistaiseksi ainakin. Laitteella on paljon potentiaalia softapuolella joten pitää toivoa että tämän päivitystä jatketaan.

Kuvia yritän saada heti kun töiltäni ehdin ja postailen päivityksiä.

Jos on kysymyksiä niin vastaan mielelläni ja parhaani mukaan.

Deactivated User and MoeLester like this.
  5. jomb3
    Eclair Jun 10, 2015

jomb3 , Jun 10, 2015 :
    Ajeletkos tuota ihan vakio softalla vai tuolla muokatulla, johon sai ilmoitusten valot sun muut? Löytyy mi bandin foorumeilta. Vaikuttaa kyllä jo muutenkin aika siistiltä peliltä :)

MoeLester likes this.
  6. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich Jun 10, 2015

Evoluxione , Jun 10, 2015 :
    Ihan vakiosoftalla vielä mennään toistaiseksi :)

7. vheiskal
    Froyo Jul 3, 2015

vheiskal , Jul 3, 2015 :
    Tilasin myös tuon rannekkeen, oli sen verran hyvä mainos Evoluxionelta. :)

MoeLester likes this.
  8. xandeFIN
    Gingerbread Jul 12, 2015

xandeFIN , Jul 12, 2015 :
    Mielenkiintoinen thread!

Älykellot ja rannekkeet on voimakkaasti in tällä hetkellä. Joskus halvat yllättää.

Kellään näytöllisistä älyrannekkeista kokemusta?

MoeLester likes this.
  9. ArdeXxX
    Ice Cream Sandwich Jul 13, 2015

ArdeXxX , Jul 13, 2015 :
    Oma Mi Band ollut nyt käytössä 26.6. lähtien.

Oiva peli, ja vajaaseen 18e hintaan; näyttäis täällä olevan seitsemän kympin hujakoilla moni ranneke mutta ihan samoilla ominaisuuksilla. Tilasin jo vaimollekin oman :D

Kiitti vaan @Evoluxione vinkistä :)

Paljonkos teillä on Deep Sleepin osuus yöunista? Itsellä yleensä jossakin 40-50% tienoilla koko nukutusta ajasta.

MoeLester likes this.
  10. xandeFIN
    Gingerbread Jul 13, 2015

xandeFIN , Jul 13, 2015 :
    Pystytkö heittämään vaikka screenshottia tosta unenseurannasta?

MoeLester likes this.
  11. Evoluxione

Evoluxione , Jul 13, 2015 :
    Itsellä jäänyt nyt vähemmälle käytölle tuo ranneke muutamasta syystä.

1. Käytän kelloa vasemmassa kädessäni jossa myös pitäisin ranneketta. Tuntuu jotenkin epäluonnolliselta pitää molempia.

2. Askeleet eivät loppujen lopuksi ole kovin tarkkoja. Tämä nyt oli ihan odotettavissa kun kyseessä on tärähdyksistä yms. lukeman ottava laite.

3. Yö-toiminnot eivät mielestäni toimi kovin hyvin. Unenseuranta näyttää miten sattuu ja herätys ei ainakaan itselläni toiminut yhtään.

Tuli kyllä myös mieleen että josko minullakin olisi ollut näitä paljon puhuttuja bluetooth ongelmia Onen kanssa joka sitten olisi sotkenut rannekkeen toimintaa.

Ranneke on kyllä loppujen lopuksi erittäin tyylikäs ja menee moneen tyyliin kun rannekkeen voi vaihtaa. Ranneke on myös erittäin kevyt eli sen olemassaoloon ei juurikaan kiinnitä huomiota.

Myös värinäominaisuus puhelun saapuessa on hyvä lisä ja toivon näkeväni Xiaomin omassa softassa pian myös sovelluksille hälytyksen. Ja tiedän kyllä että on kolmannen osapuolen softa joilla nämä jo onnistuvat mutta ainakin oma foliohattuni on sen verran kireällä että en tuohon hommaan lähde :D

MoeLester likes this.
  12. ArdeXxX

ArdeXxX , Jul 13, 2015 :
    Juu-noh, itse olen luopunut kellosta jo kauan sitten, joten se ei kilpaile rannekkeen kanssa.

Askelmittaus vaikuttaa mun mielestä tarpeeksi tarkalta, ei se varmaan huipputäsmällinen ole, mutta riittää mun tarpeisiin kun en olympialaisiin reenaa kuitenkaan :D

Kerran olen kokeillut herätystä, ja se toimi ihan hienosti. Unenseurannastakaan en ole joutunut kertaakaan ajattelemaan, että se olisi ihan puutaheinää. Tuskin nekään tiedot ihan yks yhteen menis jos verrokkidatana olis jonkun huipputason unentutkimuslaitoksen tulokset, mutta taas kerran mulle kelpaa ja riittää.

Tässä pari screeniä, toisessa detailit viime yöstä ja toisessa viimeiset kuusi päivää. Tosiaan mun mielestä täsmää sangen hyvin. Tummemmalla on syvä uni, vaaleammalla kevyt. Ja punaiset viivat on 'hereillä', niitä ei juurikaan ole öisin tullut.

Screenshot_2015-07-13-21-02-23.png Screenshot_2015-07-13-21-03-05.png

13. xandeFIN
    Gingerbread Jul 13, 2015

xandeFIN , Jul 13, 2015 :
    Garminin Vivofittiäkin saa huijattua askelilla ja Googlen Fit näyttää välillä aivan omiaan. Jonkun verran kriittisesti niihin tuloksiin on oltava mutta käytännössähän se onkin suuntaa antava :)

Sen mitä näistä teidän kommenteista muuten tulee laitteesta ilmi, en näe kyllä suurena riskisijoituksena. Saatampa jopa ostaa päräyttää ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. Erityisesti unen seuranta kiinnostaa yleisesti aktiivisuusrannekkeissa.

MoeLester likes this.
  14. Evoluxione

Evoluxione , Jul 13, 2015 :
    Joo tuo unohtuikin lisätä omaan kirjoitukseen.

Eli rannekehan on tosiaan suurimmaksi osaa suuntaa antava laite.

Ja jos jollekkin jäi vielä epäselväksi niin itse suosittelen kyseistä vempelettä. Hinta on naurettavan halpa. Jos on allerginen foliolle niin voi ladata tuon kolmannen osapuolen softan ja saada vieläkin enemmän irti tästä. Itse kuitenkin odotan vielä että Xiaomi itse keksisi lisätä nuo.

MoeLester likes this.
  15. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich Jul 16, 2015

Evoluxione , Jul 16, 2015 :
    Noniin hieman päivitystä.

Olen nyt käyttänyt jo muutaman yön ja päivän tuota taas kun aloin epäilemään aiemmin mainittuja ongelmia bluetoothin syyksi ja niinhän se olikin. Eli todennäköisesti ollut itsellänikin OpOssa piilevä BT bugi.

Nyt herätys on toiminut erinomaisesti vaikka vieläkin epäilen tuon "early bird" toiminnon toimivuutta(tarkkuutta). Vaikka ei nyt kovin paljoa voikkaan odottaa tältä laitteelta niin huomautan kuitenkin että esim tuo automaattinen herätyksen poiskytkentä kun herää ei toimi ihan niin kuin pitäisi. Eli liike pitää olla suht iso jotta ranneke tajuaa että olet hereillä. Sama ilmeisesti pätee noihin "hereillä" osioihin yöllä.

Askeleet toimivat miten toimivat edelleenkin(otin housut pois niin 50 askelmaa) mutta ranteessa sijaitsevalta ei voi kovin hurjaa tarkkuutta odottaa niin kuin mainittu. Tähän on tuo "kaulakoru" lisävaruste olemassa joten uskoisin sillä askelmien olevan huomattavasti tarkempia.

Värinätoiminto on edelleenkin erinomainen ja toivon(vieläkin) että viralliseen softaan tulisi mahdollisuus myös värinä sovellusten ilmoituksille. Värinä on voimakas eikä pidä hirveästi ääntä mikä on plussaa. Erittäin kätevä jos vaikka joutuu pitämään puhelinta äänettömällä ja jossain muualla kuin taskussa niin tietää jos se soi.

Stay tuned kids.. Ensi kerralla taas lisää.

MoeLester, Valokuvaaja and xandeFIN like this.
  16. xandeFIN
    Gingerbread Jul 17, 2015

MoeLester likes this.
  17. PowerSlave
    Gingerbread Jul 17, 2015

PowerSlave , Jul 17, 2015 :
    Itsellä tuli Polar Loopin kanssa suihkussa ollessa aina satoja askeleita mittariin ja se jos joku oli hävytöntä...

MoeLester and xandeFIN like this.
  18. arvola
    Ice Cream Sandwich Jul 17, 2015

arvola , Jul 17, 2015 :
    Satoja? Sullahan kauan kestää.

MoeLester and xandeFIN like this.
  19. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich Jul 17, 2015

Evoluxione , Jul 17, 2015 :
    Sitä tekee paljon kuntoilun vuoksi.

MoeLester likes this.
  20. vheiskal
    Froyo Jul 28, 2015

vheiskal , Jul 28, 2015 :
    Arvostelu : http://www.pcadvisor.co.uk/review/a...fitness-band-offers-top-battery-life-3598126/

23:n rannekkeen lyhkäiset arvostelut : http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/wearable-tech/best-activity-trackers-2015-uk-may-3498368/

Ei Mi Bandin hinnalla voi ostos todellakaan mennä metsään. Mulla ollut käytössä vasta 1vrk:n ja nukahtamisaika taisi mennä kutakuinkin nappiin, kuten heräämisaikakin. Kävin yöllä veskissä, eikä laite tulkinnut sitä heräämiseksi.

Askelmittarissa ei mua ainakaan haittaa, jos tulee muutama sata ylimääräistä askelta kun kokonaisaskelmäärä on noin 10k.

Ranneke on kevyt ja eikä siihen kiinnitä huomiota. Laitteen akkukestävyys on erinomaistakin parempi.

Pitäisi varmaan testata, että laittaisi laitteen aina taskuun. Veikkaisin, että askelmäärät tulisivat varmaan tarkemmaksi.

Se oli pettymys, että Sleep as an Android ei tue Mi Bandia. Kolmannen osapuolen softilla näkyy olevan myös Tasker-tuki, which is nice. Vaimokin kuolaa rannekkeen perään ja tein uuden tilauksen.

Todennäköisesti pistän vielä jonkun kolmannen osapuolen softan ostoon, mutta testailen tässä vielä rauhassa ainakin pari lisäpäivää.

Evoluxione likes this.